Bio och matporr

 
Vi hade bokat att vi skulle se på filmen monkey idag tillsammans i Täby c. 
Det slutade med att jag såg filmen med ett av barnen då Björn fick gå ut med nästa innan filmen ens börjat :( 
Så himla jobbigt när mörkrädslan tar över.
Jag hoppas vi får hjälp snart med detta för jag vet inte hur jag ska stötta och göra rätt 😓jag lider sååå med henne !
Vi laddade med godis och popcorn 
 
Så fin men sorglig film 
Har ni sett monkey ?
inte ett öga torrt så gripande men även rolig 
 
Detta är matporr så det räcker och blir över ☺️🙈
Jag tokälskar hummer det är nog bland det godaste jag vet alla gånger om !
Fick bli hummer till middag medan barnen åt gårdagens spaghetti med köttfärssås 
 
Dags att lägga huvudet på kudden idag är alla i familjen trötta vi har haft kompisar som sovit över, somnat sent och vaknat tidigt😜
Men huvudsaken att barnen har haft kul.
 
kram och godnatt 
Netti Starby

Vad jobbigt för henne som är så mörkrädd och så himla gott det ser ut med matporr :-D Kramis

Svar: Ja hoppas vi får hjälp snart är lite oroad inför flygresan på söndag men hittills ar det gått bra att flyga men man vet aldrig med henne:( haha ja det var en god matporr:) kram
mammansprinsessor

Eva`s blogg

Nej va trist att höra, men det finns väl hjälp att få? men kul att mysa på bio :) låter skönt att komma iväg för er stor kram

Svar: ja vi står i kö så jag hoppas de hör av sig så fort vi kommer hem igen,märkligt vi har gått på bio tidigare och inga problem men däremot när de var med skolan fick hon och fröken lämna bion:( kram
mammansprinsessor

Jenny

nej så tråkigt och jobbigt för henne, stackarn inte lätt. Är nog en film jag inte ens klarar av att se, så känslig när det är sorgligt tyvärr :)
Kram och ha bra mellandagar och nyår. Kram

Svar: Ja fy jag trodde den mest var en rolig o skojig familjefilm såg den på reklamen och vi skratta så gott . kram
mammansprinsessor

Cissi

Gud så gott det såg ut, kanske ska våga mig på hummer igen ;)

Vad jobbigt med rädslan, har samma problem med Alice. Så svårt att veta hur man ska stötta utan att förstärka... Hon är ju bara 5 så jag ska få prata med nån genom bvc i början och sen får vi se hur vi ska göra... Är jobbigt när rädslan tar över och blir så handikappande för hela familjen

Cissi

Samma här. Började för drygt 6 månader sen och eskalerat.. som det är nu får jag inte ens gå på toaletten själv när hon och jag är ensamma hemma 🙈hoppas ni får hjälp snart

Svar: okej funderar om det är ngn fas de går igenom,hennes fröken sa ngt om att det kommer en rädsla kring 8-9 år ?Fast nu blir det ju bara värre för osshon har svårt även för stängda dörrar på offentliga toaletter det är omöjligt att gå på toaletter som smäller igen det måste alltid stå någon med foten emellan men det är ju inte alltid enkelt;)speciellt vid lång kö.Hoppas vi bägge får hjälp med detta.
mammansprinsessor