Lussebullar

Passade på att baka lussebullar med tjejerna efter skolan idag.)
Engla åkte buss hem från skolan för första gången ensam. ,så gulligt hon ringde till mig när jag var på väg till skolan och frågade om hon fick åka bussen tillsammans med några vänner:)Så jag hämtade bara hem Nova.
 
Blev så sugen att testa detta recept jag hittade inne hos matplatsen
De blev verkligen supergoda och saftiga.
 
Ingen kesella utan bara rumstempererat smör och mjölk,tog lite längre tid än vanligt tyckte jag men det var det värt. Jag lät min saffransdeg jäsa minst 60 min.
 
 
Barnen var taggade för bak.
Till barnens stor förtjusning så blev degen som en squishy  och den gick dessutom att poka :)Ni som har barn som håller på med slime vet vad jag pratar om:)
 

Efter 30 min jäsning så var det dags att måla bullarna
 
 
Duktiga hjälpredor som fixade det mesta själva.
Avskyr att fota i detta kök tycker det är så fult:) men man kan inte få allt på en gång:)Tids nog ska det byggas om.
Nygräddade lussekatter och faktiskt de bästa vi någonsin bakat.
Vill du ha recept finns det HÄR
 
Kramar
ullie

så fint kö o kitchen aid har du visat det innan ?
ja har oxå läst vickans o ja är inne på starwoman som oxå hade bakat dessa ska nog pröva dem i år kanske . nån hade sör kräm emellan oxå så ja många alternativ .
va roligt att hon åkte bussen roligt o duktigt stor tjej nu :D

Eva`s blogg

Mums va gott, förra året gjorde jag med kesella men dom blev torra så det blir inte med det i år kanske testa dina då :) kramis

Jennifer

Älskar lussebullar :D

nfpmorsan

meeen guuu vad gott :) dessvärre tål jag inte gluten och ägg.äggen kan man iofs byta ut mot vatten vid pensling ,men mjölet är svårare att byta ut tyvärr :( suck får leta upp nåt glutenfritt recept..igen...så svårt å hitta något bra!!! men dina såg supergoda ut :D och tycker inte alls att ditt kök är fult :)
ta hand om dig kram <3

Svar: Tack så mkt:) finns väl massor av glutenfria recept? annars finns det färdiga i frysdisken på ICA:)kramar
mammansprinsessor

jannice

Mums med lussebak! Härligt att baka med barn=)

npfmorsan

SV: haha jo iofs finns det det :P och jäpp finns massor med glutenfria recept,men vill gärna ha lussebullar som inte är sega och faller ihop det första dem gör ;) men tror jag hittat ett nu :D kram