Frågor och svar

 
Har fått lite frågor som jag tänkte besvara !
 
Hur fick den långa flygresan och kunde ni sova?
Vi tog nattflyget från Arlanda och det tog ca 11 timmar. Jag och Nova hade svårt att sova men de andra sov så gott det gick. Björn och Engla hade gott om plats de hade ett ledigt säte på sin rad.jag satt med Alexandra och Nova och trängdes😊Tjejerna hade med sig pysselböcker och vi såg på filmer.
 
 
var dessa pengar värda resan?
Ja det tycker jag verkligen.Jag vill skapa minnen för mina barn och resa med familjen betyder så mycket för mig.Jag vill redan nu boka en ny resa till ngt varmt härligt land jag vill ut och resa och se världen 😎
 
Hur var frukosten ?
vi hade all inklusive och frukosten såg ut som den brukar göra på hotell 😊Jätte bra helt enkelt 
 
Hur var människorna på Mauritius ?
väldigt trevliga och hjälpsamma.Första dagarna så fick jag inte bära min tallrik eller hälla upp mitt vatten själv. 
 
Hur kom ni till hotellet från flygplatsen?
vi åkte buss ca en timme 
När vi kom fram till hotellet kunde vi inte checka in på en gång utan det tog tre timmar 🌴
 
 
Är det dyrt på Mauritius ?
Som sagt vi hade all inclusive och gjorde inte av med så mkt pengar även om vi valde andra alternativ. Kostar som hemma i Sverige.
 
 
 
Vad fanns att göra förutom sol och bad ?
Man kan snorkla åka vattenskidor åka på utflykter som våran resebyrå TUI tipsade om.
Det var väldigt lugnt på våran resort vilket vi visste när vi bokade resan !
Bamse kom och sa hej två dagar i veckan !
 
Fanns det underhållning på hotellet ?
Nja inte direkt utan det var levande musik och barnen kunde gå på ngn klubb som de inte ville göra pga engelsk talande personal sedan kändes det som det var för mindre barn.tonårsklubb fanns till Alexandra men hon var inte med på den.vi roade oss bra själva och träffade fina vänner 
 
 
 
Fanns det butiker café restauranger ?
En liten butik fanns och de sålde kimono bikini tofflor och lite annat krafs. Resturang fanns ju såklart på området 😊Men det är inte mkt till shopping som vi även visste innan vi åkte.
 
Vi spelade volleyboll pingis schack om dagarna 
 
Maten var suverän.
 
 
Fick man dricka alkohol?
japp det fick man och det gjorde vi morgon middag kväll i lagom dos 🍾
Barnen älskade att hänga i baren och beställa in Sprite 
 
 
 
Fina nyårstjejer !
Engla fick oturen att bli sjuk i 40 grader feber så Nova tog över och lekte med Agnes själv 💞
 
 
 
 
Saknar den varma sanden och den skrikande ödlan som bodde i vårat hotellrum🌴
Vi såg en del djur från våra kvällar på balkongen som tex stora fladdermöss  sjungande  grodkör ödlor.
vet att det även fanns orm vilket jag slapp se 😱
Någon hade en orm på sitt hotellrum.
jag som alltid gick barfota hem på kvällarna över "krokodilstigen" 
 
Inte lika tropiskt och exotiskt här hemma 
jag fortsätter med med våran tvätt 
vi är 6  personer så det är en del att stå i och vi har ingen riktig tvättstuga så det är kaos i sovrummet 😏
Men vardagen har sin charm den med.
 
Hoppas ni fått svar på frågorna och ha en underbar kall fredag ❄️-18 i Sthlm 
Tjohej nästa inlägg kommer våran nyårsafton 🌟
Natalia Richardson

Tack för alla svar.
Kan tänka mig att du ni har mycket tvätt.
En till fråga vännen,varför fick du inte hälla upp vatten själv och bära din talrikt?
Sen var det lika vackert i verkligheten som på bilderna,du såg hemma innan du bokade resan?

Natalia Richardson

Just det,varför tog det tre timmar. Innan ni fick erat rum?

Mirre

Ser ju helt fantastiskt ut, roligt att ni är nöjda

Netti Starby

Vad kul att få läsa alla svaren på frågorna och så många fina bilder! :-D Kramis

Mikael

Hej Petra ! Vill ge dig lovord till ditt kloka/vackra svar på frågan om var dessa pengar värda resan?



Svar: Hejsan!Tack så mycket Micke.
mammansprinsessor

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Men du så underbart det ser ut :D. Ni måste verkligen ha njutit :)

Heléna

Roligt att läsa alla frågor och svar :D Underbara bilder precis som i de andra inläggen :D Kramar <3