Lite mer Mauritius


 
En annan dag i paradiset.
 
Fortsätter med mina semsterbilder kanske tjatar jag ut dig?
Det var en del frågor som jag missat som jag tänkte svara på.
 
Den första var om jag kan tänka mig att åka tillbaka?
Svar Nej inte till samma ställe så fall jag tror att denna typ av resa gör man bara en gång lite så tänker vi.Men självklart skulle jag kunna tänka mig att åka tillbaka senare i livet:)
Jag vill se mer av världen nästa vinterresa är jag sugen på Florida.
 
 
Varför jag inte fick bära min lilla vattenflaska och tallrik var väl för att de vill ge den bästa tänkbara service vad vet jag:)
 
Även när vi gick fram till baren för att beställa läsk och iskaffe så ville de att jag skulle gå iväg till solstolen igen:) så kom de dit med min beställning och jag kan tycka lite att det hade ju gått fortare om jag bar mina drickor själv än att behöva vänta till de kom:) Men man lärde sig det oxå.
En tog emot beställning en kom ut med beställning och en dukade bort ja lite så var det.
I bland hade vi hunnit äta upp middagen innan vinet kom till bords :)
 

Vid varje beställning vilket blev många  per dag så var man tvungen att uppge sitt rumsnummer och skriva under notan även om det var all inclusive och det var ngt nytt för oss:)
Det enda jag kunde sakna var att barnen inte kunde springa och hämta pinnglass själva för det fanns ingen.
Det var läsk som gällde.
 
 
Detta var min favoritplats om kvällarna. Det hände att jag även gick ner ensam o satt mig. så lugnt o fridfulllt och personalen kom med en drink:)
 
 
 
Barnen uppskattade poolen mest.
Tror de blev lite rädda första dagarna när det fanns sjöborrar och jox i vattnet.
Men supersalt vatten att flyta omkring i .
Jag älskar havet så jag badade här varje dag.
 
 
Middag på stranden
 
 
 
 
Maten var perfekt alla dagar.
 
 
Engla med sin jämnåriga kamrat. Så roligt de håller kontakten nu när vi kommit hem.
 
 
 
Gällande vaccinationer så tog vi twinrix dosen och det räckte för oss.
 
 
Några betygsätter efterätten.Detta var Englas favorit i hästlängder.kokosflarn med grädde.
 
 
 
Nästa och sista inlägget från Maurius blir båtresan och snorkling och delfiner.
 
 
ullie

nä då o jag törstar efter sol o sommar bilderna ser underbara ut o förstår ni haft lite avis e ja allt =)

kramar raring o fin lördag i detta kalla land

Amanda

Så härliga bilder!! :D

Netti Starby

Ser helt underbart ut :-D Kramis

jannice

Inte ett dugg avundsjuk ;)))

Natalia Richardson

Förstår att du gick ner ibland själv. Till stranden och totade ut över havet och tog en drink.
Måste ha varit balsam för själen det,kram

Heléna

Vilken upplevelse det måste ha varit för er alla, men framför allt för barnen :D Underbara bilder :D Kramar <3

Fröken M

Underbara bilder ! Mauritius står helt klart på min bucket list !
Nu dröjer det nog tills jag kan bocka av den "punkten" dock,
men nångång ska jag ta med mina killar dit !!

Svar: Det tycker jag du ska göra 💞
mammansprinsessor