Utflykten till färgglada syd

Vattenfallet på black river.
 
Tidigt på morgonen tog bussen oss på en resa genom färgglada syd.
Många stopp och sevärdheter under resans gång.
Det är otroligt vackert på Mauritius.
 
 
 
Minns att det var galet varmt med denna klänning men jag låg o funderade halva natten på vad jag skulle ta på mig.Varför jag valde denna klänning som döljer axlar och knän får du reda på senare.Jag stör mig mkt på folk som kommer till sverige och inte tar med sig seden.Därför ville jag respektera och göra rätt:)
 
 
 
Här står vi i närheten av hindu templet och det är statyn shiva i bakgrunden
 

Här står Nova framför någon gud vet inte vem det finns så många:) och nu är vi inne på hinduiska templet.
 
 
Familjen blev välsignad:) vi har tagit bort alla våra synder:)
Inne i templet fick ingen bära skor och kvinnorna fick täcka sina axlar och lår.
 

Folk som kom och bad överlämnade en väldigt massa olika frukter och jag minns att jag var så jäklar sugen på frukt haha. Det fanns många olka gudar att be hos beroende på ändamål:) kunskapsguden tyckte jag Alexandra kunde gå fram till:)
 
Här kom vi upp till en fantastiskt fin utsikt  från lunchresturangen.
 
I Mauritius är palmhjärta en delikatess och det finaste /dyraste du kan äta.
Denna sallad kallas miljonärsallad
Blev serverad denna till förrätt
 
Barnen skötte sig exemplarisk under denna guidade utflykt.
 
 
 
Resan fortsatte till 7colouredaerth .Mauritius mest besökta turistattraktion.
Sanden skiftar i sju olika färger beroende på järn och aluminium riktigt härftigt att se.
 
 
Enorma sköldpaddor fick vi även tillfälle att se.
 
Lite trötta i värmen
 
 
På Maurituis springer man på en och en annan hemlös hund,De är inte till något besvär så länge man inte blir biten:)
 
 
 
 

Ja det var en spännande dagsutflykt och Mauritius befolkning består till hälften av hinduer och femton procent muslimer och resten kristna och att skillnaderna aldrig brukar vålla några problem.
 
 
 
Efter denna utflykt var det skönt att komma tillbaka till poolen och svalka sig.
 

Nästa inlägg tänkte jag kanske svara på lite frågor ni är många som undrar om vår resa och jag har fått några frågor som jag kommer att svara på!
kramar från en förkyld familj.
Netti Starby

Men WOW säger jag bara och vilka upplevelser! Otroligt fina bilder :-D Kramis

Natalia Richardson

Vilken utflykt. Helt underbara bilder vännen,förstår att det var skämt att ta,ett bad efter denna dag i värmen.
Åh så skoj att få läsa dina svar sen.

Skriver några frågor här åt dig.
Är det något speciellt man ska tänka på,när man är i landet?
Är det något som man anslut inte ska sälja göra?

Vad fanns det med att göra på hotellet än bad?
Var hotellet så fint som på bilderna du såg,innan du såg det i vetgligenheten?

Hur var matten?
Fanns det underhållning på hotellet på kvällarna?

Ska kvinnan vara kläd på något speciellt sätt?
Fanns det butiker fik och restauranger på ön?

Var det värd pengarna denna resa?
Är det något speciellt manen ska tänka på,vara kläd på?

Var det dyrt att leva på ön?
Fick man dricka vin öl på ön? Vet på vissa ställen får man inte det.

Heléna

Allt ser helt fantastiskt ut! Jättefina bilder <3 Jag är väldigt imponerad över storleken på sköldpaddorna!!! Hoppas du har haft en fin dag och att ni också har haft strålande solsken så snön har gnistrat som diamanter :D Kramar <3

ullie

tror ja det när ni kommer hem till detta med -14 här. :)

Underbara bilde o så fint det är ! verkligen cool sand o sköldpaddan förstår om det va kul att mysa runt där

kram fina vän o fin fredag o god bättring på förkylningen kramar

Linda

Åh vilka fina bilder!