Blommigt

 
 
 

Jag äger typ två kjolar :)
Jag är nog helt enkelt ingen kjol människa.
Men denna är ju bara hur cool som helst
färgglad och sååå snygg med knytningen i midjan.
 
Kalla mig inte tant nu bara :)
 
Jag blev så paff då jag skulle betala och butiksbiträdet ville ha 3 kronor för påsen?
Jag har inte riktigt hängt med där att alla butiker kommer att ta betalt från och med i dag för alla påsar stora som små.
Tyckte först att det var helt onödigt med 3 kronor för en ful Lindex påse ?
Sedan slog det mig att det är ju helt rätt med tanke på så mkt påsar som går åt per person och miljön måste vi tänka på vi svenskar är storbrukare av plastpåsar med en användning på ca 130 påsar per person om året visste du det :)
 
 
 
 
Netti Starby

Jag tycker att det är jättebra att påsar kostar nu med tanke på miljön. Den där kjolen är jättefin och verkligen inte tantig! :-D Kramis

Louise

Jätte fin! :D

Mirre

Ja det är nog bra egentligen, samt tycker kjolen är häftig snyggt med vitt till som ex

Svar: ja ngt enfärgat måste det bli till :)
mammansprinsessor

Heléna

Kjolen är ju jättesnygg! Härliga färger :D Jag har inget problem med att betala för en påse när jag handlar, men då ska det tydligt framgå att den kostar något. Har vid ett flertal gånger fått frågan "Vill du ha en påse till?" när jag har handlat och när jag har sagt ja så har de tagit betalt för den. Personligen anser jag att de ska fråga "Vill du köpa en påse att ta det du har handlat i eller kan du ta det som det är?" När man handlar mat så framkommer det ju tydligt vad de olika påsarna kostar så varför kan de inte göra samma sak i klädbutikerna? Nu ska jag lägga mig och kurera mig så jag förhoppningsvis hinner bli frisk under helgen :D Stor kram fina du <3

EVELINA

Jättesnygg kjol, och inte alls tantig! :)

Tycker också det är bra att påsar kostar på fler och fler ställen, vi använder alldeles för mycket plast som det är och det börjar bli ett otroligt stort problem som många nog inte riktigt är medvetna om.