Kvinnodagen


När man är i min ålder så blir det inte så mkt av vecko revyn längre det blir typ damernas eller allra helst ngt inredningsmagasin som jag läser.
Prenumererar  för tillfället på damernas värld.
 
Tycker månadens omslag var så glittrigt och uppiggande.
Internationella kvinnodagen idag.
 
 Stort grattis till oss kvinnor:)
 
Tänker på de stackars kvinnor som dagligen blir misshandlade av sin män och måste fly med sina barn från sina hem.
Att aldrig få en trygg tillvaro. Tycker männen kommer lindrigt undan där.
Lås in dem och kasta nyckeln.
Varför är det kvinnan som ska fly och skaffa ny identitet och behöva bryta upp sitt liv för att en man förstör hennes liv?
Dessutom får kvinnan inte den hjälp hon behöver.
 
 
 

Nu kurrar magen så dags att slänga i sig lite fisksoppa till lunch :)
 
Kramar till alla härliga kvinnor som tittar in här idag.
 
 
 
Netti Starby

Usch jag tycker också att männen kommer för lindrigt undan. Älskar DV! <3 Kramis

Eva`s blogg

Tack ja bra skrivit då jag själv varit en utsatt kvinna så vet jag o känner mkt för dessa stackars kvinnor idag men oxå andra dagar ja att ha en tidning är mysigt :) jag köper när jag vill lite olika tidningar hoppas du får en fin dag kramiz

Svar: Ja egentligen borde inte en kvinnodag behöva finnas utan det ska uppfyllas dagligen 💕💕tack för att du delar med dig kram
mammansprinsessor

Heléna

Kramar tillbaka fina du och jag hoppas du har haft en riktigt härlig dag! Fisksoppa låter riktigt gott :D Hoppas du får en underbar kväll nu! Jag ska se den nya drama serien i TV4 - Rebecka Martinsson :D Kramar <3

Svar: Den var bra spännande den där Rebecca Martinsson jag blir alltid så mörkrädd efter sånna filmer 😂🙉🙈kram
mammansprinsessor

Mirre - Sweetwords

Hur gamal är du haha, inte för jag ifrågasätter utan bara undrar om vi är jämngamla typ? Samt det där är en behaglig tidning och snyggt omslag, fina bilder du visar med tidningen

Svar: Haha något äldre än dig då😂😘kram
mammansprinsessor

Mirre - Sweetwords

Hehe såg nu i profiltexten =D

Shahrzad Garoosi

älskar bilderna

Natalia Richardson

Håller med dig vännen.
Varför ska kvinnor behöva fly med barn eller utan om du inte har .från sitt hem,om mannen Gjord fel?
Tycker det är lika hemskt när kvinnan är den som liket bakom. Och slår manen i hemmet,vi får inte glömma bort dessa?
Kram kram.

Jessica Högberg

Lindrigt var ordet sa Bull.
Hoppas soppan blev god!

moa

stort grattis till oss tjejer/kvinnor/females <3 jag hoppas du haft en fin dag finaste Petra <3

Daniella 🌙

Men Gud vilka fina blommor <3