Sportlov


Väskorna är packade och bara vinterkängorna som ska ned.
Sedan är vi redo för sportlov i norra Värmland.
 
Vi lämnar tonåringen hemma.
Har pratat fram och tillbaka med personer om just detta med att lämna hemma ensam och i detta fall så är ju Alex faktiskt 17 år :)hon  behöver vara ensam och ta ansvar i ett hem.
Det ser jag bara som lärorikt.
Hon kommer inte att sova ensam hon har gott sällskap;)
Vi är borta några dagar och vi är kvar hemma i Sverige så det finns ingen anledning till oro.
Hon vill verkligen inte med och vi kan ju inte släpa med henne.
 
 
Klickade hem dessa sorel och de är den bästa stövel hittills i vintertider enligt mig själv:)
Nu blir jag varken blöt eller kall om foten.
Vi ringde även till hundägarna idag och talade om vårat intresse för Harry:)
Om två veckor kör vi.
Vi lånar honom på en prov vecka för att se att det verkligen funkar för både oss och hund.
Alltså som jag längtar dit.
Kan ni förstå att vi kanske snart är hundägare till en cocerpoo
 
Packa ner det sista och hänga en tvätt så vi blir klara någon gång då :)tanken var att vi skulle åkt i morse men vi låg efter tidsmässigt och jag föredrar att inte stressa.
Så med det säger jag god natt och på återseende i Värmland.
 
ullie

verkar ju va ett par jätte bra stövlar hoppas nu ni får jätte härligt o ja tycker hon kan va hemma här kände vi en 13 åring o däär tyckte ja nog gränsen går framåt er ålder 17 där . vill inte ens lämna min 15 åring själv

Eva`s blogg

Åh va härligt ser fram emot bilder :) visst skall hon klara sig hemma 17 år :) oj då blir det hund? kram å fin vecka

Natalie Salazar

Får önska er en trevlig sportlovs vecka :D